از 119معلم برگزیده طرح درس پژوهی آموزش و پرورش لرستان تجلیل شد

در مراسمی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش لرستان :

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در مراسم تجلیل از معلمان برگزیده طرح درس پژوهی گفت : تعلیم و تربیت نیازمند نگاه نوینی است و معلمان درس پژوه با شکستن قالب های سنتی گذشته دریچه نوینی را به تعلیم و تربیت گشوده اند که قابل تقدیر و تحسین است. به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان  لرستان ؛ خدانظر دریکوند  درس پژوهی را نقطه عطفی در تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت : اینکه معلمان درس پژوه با شکستن قالب های سنتی نگاه نوین به تعلیم و تربیت و تدریس دارند و به دنبال یافتن راه حل ها و شیوه های جدید هستند و می خواهند که خلاقیت و نوآوری را در کلاس های درس ایجاد کنند وآفریدن و خلق کردن شیوه های جدید ،  اسیر وضعیت موجود نشوند کار بزرگی است .  دریکوند تاکید کرد : باید اذعان کرد که مسائل تربیتی و پرورشی بر مسائل تربیتی اولویت دارد و نباید به مسائل تربیتی هم نگاهی محدود و بسته داشت . وی بر این نکته تاکید کرد که باید  محبت را در کلاس های درس آموزش داد و به دانش آموزان آموخت که باید به همنوعان خود عشق ورزید و برای خدمت به دیگران ایثارکرد . مدیر کل آموزش و پرورش لرستان اضافه کرد : معلم باید در کلاس درس هر دانش آموز را به تنهایی در نظر بگیرد و متناسب با شرایط و خلق و خوی او روش های متناسب تربیتی را اعمال کند . دریکوند تصریح کرد : در کلاس و مدرسه نباید یک دانش آموز هم نادیده گرفته شود ؛ جرا که ممکن است در آینده یک دانش آموز سرنوشت یک ملت و جامعه را تغییر دهدو رقم بزند کما اینکه تمام بزرگانی که در تاریخ سرنوشت ساز شدند ، روزگاری در کلاس درس معلم آموزش دیدندو تربیت شدند . وی به تعامل و هم افزایی معلمان اشاره کردو افزود : در تدریس و اعمال روشهای تربیتی باید از خرد و اندیشه سایر معلمان و صاحب نظران بهره بردو نباید از این کار احساس ناخوشایندی را داشت . دریکوند شور ، شعف و نشاط را نشانه سرزندگی و شادابی مدارس عنوان کردو گفت : اگر تحرک ، پویایی ، نشاط و شادابی در مدارسی وجود نداشته باشد ، باید گفت که این مدرسه در تعلیم و تربیت دچار جود و رکود شده است . دریکوند تاکید کرد : هیچ کسی  نمی تواند لذت معلمی را جز معلم درک کند و عاشقانه به دانش آموزانش عشق بورزد و آنان را از صمیم قلب  دوست داشته باشدو نسبت به آینده و پیشرفت آنان دغدغه داشته باشد .

سند تحول بنیادین